Suomen Keilailuliitto tarjoaa 1.1.2024 alkaen tehostettua ja kustomoitua tukipalvelua keilahalleille sekä jäsenliitoille SKL Help Desk -ohjelman muodossa. SKL Help Deskin toiminnasta sekä kehittämisestä vastaa Simo Uosukainen.

Marraskuussa 2023 Suomen Keilailuliiton hallitus hyväksyi esityksen uudesta SKL Help Desk -ohjelmasta, jonka tarkoituksena on tukea niin suomalaisia keilahalleja ja jäsenliittoja kuin myös suomalaista kilpakeilailuakin.

SKL Help Desk koostuu alkuvaiheessa kolmesta erihintaisesta, tilattavasta paketista, joiden avulla pyritään löytämään yksilöllisesti tukipalveluja ja ratkaisuja kestävän keilahallitoiminnan pohjalle. Keilahalliyrittäjiä ja paikallisliittoja SKL Help Desk ei tue pelkästään kilpakeilailun kehittämismielessä, vaan keinoja pyritään sen ohella löytämään myös kokonaisvaltaisesti muun muassa paikallisen näkyvyyden ja kävijämäärän kasvattamiseen.

Tarjolla olevat paketit:

Basic-paketti, hinta 150 €
Esimerkkitilanne: Suunnitelma kilpakeilailun aloittamisesta

Basic-paketti sisältää esikartoituksen kattaen kilpailutoiminnan, sosiaalisen median, verkkosivut ym., hallin tai liiton toiveiden huomiointi
– 1 Teams-palaveri kesto 1,5-2 h:
• Viikkorakenteen luonti (kilpailut, tehokkaat aukioloajat, hohtokeilailumahdollisuudet)
• Kilpailun luominen, harrastekilpailun lisääminen, ryhmäkeilailut (mm. esimerkkikilpailu, puulaaki, junnukeilailu…)
• Peruskurssin suunnittelu / kurssikalenterin luominen
• Opastus tehokkaaseen sosiaalisen median hyödyntämiseen ja sen toimintoihin
– Jälkikäteen toivottu markkinointimateriaali / 2 kustomoitua mainosjulistetta

Paketilla liitto tai halli pääsee alkuun toiminnassaan ja saa ohjeita kestävän toiminnan kehittämiseen. Paketti ei varsinaisesti sovellu isojen muutosten tekemiseen, vaan ennemminkin esittelee vaihtoehtoja, joita yrittäjä/toiminnanjohtaja voi tarjota keilaavalle kansalle lisätäkseen omaa liikevaihtoaan ja asiakaskuntaansa.

Superior-paketti, hinta 300 € + matkakorvaukset
Esimerkkitilanne: Yrittäjänvaihdos keilahallilla

Superior-paketti sisältää Basic-paketin kokonaisuudessaan, sekä lisäksi yhden tukikäynnin keilahallilla paikan päällä (kesto n. 6h) Teams-palaverin jälkeen. Lisäksi tarjotaan yhteensä kolmea kustomoitua markkinointimateriaalia sekä 24/7 tukea. Projektin kesto noin 3 kuukautta.

Superior-paketilla halli pääsee kunnolla vauhtiin toiminnassa ja Basic-paketissa esiteltyjä
ratkaisuvaihtoehtoja pystytään toteuttamaan tehokkaammin käytännössä ja seuraamaan sen
vaikutuksia yhdessä.

Premium-paketti, hinta 600 € + matkakorvaukset
Esimerkkitilanne: Hiipuneen toiminnan elävöittäminen kilpailu- sekä harrastajatasoilla

Premium-paketti kattaa Basic- ja Superior-paketit kokonaisuudessaan. Lisäksi tarjotaan yhtä lisäpalaveria Teamsissa sekä toista tukikäyntiä paikan päällä. Premium-paketissa tarjotaan myös rajatonta, kustomoitua markkinointimateriaalia (julisteet + lyhytvideot). Projektin kesto noin 6 kk.

Premium-paketilla pyritään kääntämään kurssia totaalisesti ja kasvattamaan keilahallin liikevaihtoa sekä kävijämäärää. Puolivuotisen jakson aikana ehditään hyvin paneutua markkinoinnin kannalta keskeisiin osa-alueisiin, kuten sosiaaliseen mediaan ja verkkosivumainontaan.

Ennen projektien käynnistämistä luodaan yhteistyössä projekteille tavoitteet. Mikäli realistisista ja asianmukaisista tavoitteista jäädään yrityksestä huolimatta, tarjotaan jokaiselle paketille -50 % tyytyväisyystakuu sen kiinteästä hinnasta. SKL toimii laskuttajana jokaisessa Help Desk -tilauksessa.

Perusperiaatteena on, että jokainen paketti koostuu pitkälti markkinoinnin tehostamisesta sekä kannattavan kilpailutoiminnan tukemisesta – olipa sitten kyse harraste- tai perinteisestä kilpakeilailupuolesta. Pakettien materiaalit luodaan jokaiselle tilaukselle erikseen ja keskeistä onkin paneutua jokaisen mukaan lähtevän keilahallin toimintaan yksilöllisesti.

SKL Help Desk -tilauksia on vuodenvaihteen jälkeen mahdollista tilata ja tiedustella Keilailukaupan kautta tai olemalla yhteydessä suoraan sähköpostitse keilailukauppa@keilailu.fi tai simo.uosukainen@keilailu.fi.